Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Agilitysöndag

Kategori: Agility

Söndag kväll blev agilitykväll för mig och Bingo. Jag värderar träningarna med duktiga ekipage från klubben mycket högt, man får ut så himla mycket av att se och lära av de som kommit längre än en själv. 
 
 
Anette tog hand om oss som vanligt, och ställde upp en bana som jag och Cilla samsades om. Den var svår, svårare än den verkade när vi gick den. Men nyttig träning och många bra handling-tips. Jag tyckte framförallt att Bingo var duktig på den svåra slalomingången samt - som vanligt - fin och följsam i svängar. Jag saknade timing igår dock, var lite snabb eller lite sen i flera svängar och det är precis sånt som jag behöver bli bättre på! 
 
Måndagen blir uppsatsmåndag. En preliminär uppsatsvariant ska vara färdig på torsdag. Ej ångest!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: