Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Trix!

Kategori: Hundarnas vardag

Idag fick pojkarna träna lite trix på SM-hundtjänst. De har haft ganska tråkigt nu ett tag, eftersom jag har varit stressad till max. Men nu är uppsatsen inlämnad för bedömning inför opponeringen (HOPPAS att den håller för opponering! annars dör jag pga jobbigt) så jag har lite tid att andas, träna hund samt träna mig själv på gymmet. 
 
 
Förutom lite slalom fick Rabalder träna på att stå på pall. Först var han lite skeptisk, testade sitt - ligg - sitt - stå - snurra runt på repeat. Men så fort han tittade på pallen fick han ett klick och en godis.
 
 
Efter lite krafs började han förstå...
 
 
...och till slut stod han med i alla fall två tassar på pallen. Nöjd matte! Eftersom han fått träna ganska mycket på andra saker innan pall-övningen lät jag honom vila efter två tassar på. Fortsättning följer!
 
 
 
Bingo tyckte inte att övningen var så svår. Han kunde både sitta och stå på pallen efter typ tre minuter. Matte inte så förvånad. Fina, fina Bingo!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: