Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Hundarnas mål 2014

Kategori: Hundarnas vardag

Just nu gör jag allt för att slippa skriva på uppsatsen så jag tänkte börja formulera på våra mål fär 2014.
 
Bingo
Bingo har gått i raketfart från klass 1 till klass 2 i hopp, och har en pinne kvar i agilityklass 1. Målet för 2014 blir att gå upp i klass 2 i agility, och ta minst tre pinnar i hopp- eller agilityklass 2 under 2014. Jag sätter målet rätt lågt, eftersom jag inte har någon aning om hur han kommer vara  att starta klass 2 med. men tre pinnar borde vi klara av! Självklart hoppas jag på mer än så, men man får tänka på att det är svårare att plocka pinnar när det bara är de 10 procent bästa av de felfria i varje klass som får en pinne. I klass 1 är det 15 procent, så det har räckt för oss att får noll fel så har det blivit pinne.
 
Jag har även tänkt att Bingo ska få starta rallylydnad. Det har gått upp och ner med den ambitionen, och just nu känns det inte lockande. Men jag sätter målet att starta i alla fall, minst en inoff och en officiell.
 
 
 
Rabalder
Rabalder fyller 1 i juli, och jag hoppas kunna börja träna lite mer seriöst i agility under sommaren. Låga hinder såklart, och mest handling. Målet är att få honom någelunda startklar tills han är 18 månader.
 
I övrigt är Rabalders mål att bli snäll. Han ska bli en trevlig liten hund som gillar att träna med matte och som ej bits.
 
 
 
Matte
Mattes mål är först och främst att få sin socionomexamen. Efter detta skulle det sitta fint med en tjänst som socialsereterare, förhoppningsvis inom området barn och familj.

I övrigt har jag tänkt att sköta mig på de allra flesta livsområdena. Träna och stimulera hundarna, försöka att även göra sånt som inte är jätteroligt, som att lägga spår (där vi inte har någon tävlingsambition alls) och träna pojkarna (Rabalder) till bra vardagslydnand. Kanske träna lite gym också, få tillbaks lite muskler och få ordning på matvanorna (som just nu är katastrof - skörbjugg nästa typ!). 
 
 
 
 
Huvudsaken är att 2014 kommer att spenderas med mina älsklingar. Jag hoppas att vi kommer ha mycket kul tillsammans och att hela vår flock får hålla sig frisk. Jag är mycket förväntansfull och glad för allt vi har, och kan egentligen inte önska mig så mycket mer. Så bring it on, 2014!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: