Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Stammis på Solstaden

Kategori: Hundarnas vardag

Idag ska herr B till veterinären. Igen. Och eftersom alla tider var fullbokade och Solstaden inte har öppet under helgen ELLER på måndag blev vi erbjudna en akuttid. Så jäkla ovärt. Men hans öga har varit geggigt i en vecka nu, och veterinären tyckte att det var bra att kolla vad det är eftersom det kan vara början till en infektion. Skulle det bli något i helgen så skulle det vara svårt för mig att motivera varför jag inte tog akuttiden känns det som. 
 
Under hösten har vi varit inne så många gånger att jag inte vet vad. Förutom en varsin vaccination har Bingo varit inne för hotspot på rumpi och Rabalder för rinnande valpögon. I Raggsans fall var det bara trånga tårkanaler, vilket rättade till sig själv. Bingo har aldrig haft problem med rinnande ögon tidigare och nu har det varit ganska mycket i ena ögat. Trots tvätt och tork har det ständigt kommit tillbaks. Jag tänker inte ens googla vad det kan vara, eftersom det alltid står att man måste amputera båda ögonen på dessa "tillförlitliga" källor.
 
Så det blir en tur till veterinären. Minst 1000 kr kommer det kosta. Exklusive eventuell medicin. Någon som vill köpa valfritt organ av prima 24åring? Känner att jag snart måste avvara både njurar och lunga för att ha råd med mina djur...
 
 

Kommentarer

  • Lisa - Billy och Ivan säger:

    Uff, veterinären = inte direkt favoritplatsen att spendera tid på. Hur gick det då? Fick han ögonlapp eller var det ingen fara på taket?

    Svar: Han fick ögondroppar, och det är i princip bra nu! Så det är ju skönt. Sen Rabalder kom har jag varit hos veterinären fem gånger. Varsågod för pengar, ungefär.
    Lovisa

    2014-01-04 | 20:37:54
    Bloggadress: http://billyochivan.blogg.se

Kommentera inlägget här: