Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

En tisdag

Kategori: Hundarnas vardag

Eftersom jag spenderar hela dagarna framför en dator, blir det inte så mycket dator när jag är hemma. Tänkte dock göra ett litet undantag idag.
 
Jag tror att mina hundar har börjat vänja sig vid långsamma dagar. Pappa är väldigt mån om dem och tar långa luncher hemma med dem. Idag fick jag den här bilden vid lunch, pojkarna fick följa med pappa ner till båthuset på en liten fieldtrip! Vet att Bingo tycker att det är ganska tråkigt i hamnen dock, förutom när det vankas båttur. Det gillar han, den lilla skrutten!
 
 
Idag har vi haft kvalitetshäng, jag och grabbarna. Ibland när vi pratar föräldraförmåga och ett gott föräldraskap på jobbet får jag dåligt samvete för hundarna, och känner att jag inte riktigt räcker till som "förälder" till dem. Borstar deras tänder för sällan. Kan gå lite väl lång tid mellan kloklippningarna. Gränssätter inte Rabalder ordentligt när han jagar bilar och bits. Ger dem inte ordentligt med stimulans eftersom jag är dödstrött efter jobbet. Vet inte om de känner att jag är tillräckligt känslomässigt närvarande. Äsch. Ska försöka att inte tänka i socialsekreterartermer på min lediga tid! Men idag hoppas jag att de är nöjda med sin dag. Trixträning (nya trix och inte bara de gamla vanliga som de egentligen kan), promenader varav långa bitar okopplade. Kärlek och mys. 
 
Imorgon har jag bokat två timmar på Dogorama för lite agility. Tänkte bygga en ganska enkel bana till Bingo, så vi får känna att det går bra. Har lagat pojkarnas bur som Rabalder klöst sönder också. Plockade upp mammas symaskin från källaren som stått oanvänd i typ tre år sen hon fick den i julklapp. Det blev jättefult men bra, nu hoppas jag att den i alla fall får vara funktionsduglig ett tag!
 
Nu sover Rabalder tätt intill mina fötter. Bingo sover i sin säng som vanligt. Så fort jag ställer bort laptopen kommer valpen krypa upp i min famn och sova där hela natten. I precis det ögonblicket är livet så otroligt jäkla fint ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: