Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Uppdatering från Hundpalatset

Kategori: Hundarnas matte

Hej trogna läsare! Vi har ej dött, men nästan. Jag sitter som klistrad vid tangentbordet ungefär 20 timmar om dygnet, men icke (ICKE) för nöjes skull.
 
Jag har bestämt mig för att ställa in julen i år. Den här lilla babyn vi kallar C-UPPSATSEN har totalt tagit över mitt liv. Den måste dock få ett spexigt arbetsnamn känner jag... Mina kära vänner Wictoria och Angelica har en uppsatsbaby som går under arbetsnamnet "Don't you worry child, heaven's got a plan for you". Den handlar om ensamkommande flyktingbarn, så det är mycket passande. Än så länge heter våran "Mamma, pappa och socialtjänst" men jag blir inte så upphetsad av det känner jag...
 
Anyways. 
 
Mina hundar ligger mest på golvet. Eller står och stirrar på mig. Eller biter varandra. Jag försöker hålla alla planer för träningar med mera även om jag sitter i total uppsatstrans, och det har gått okej hittills. I söndags tränade vi finfin banhoppning med några från klubben. Det gick bra men banan var svår och jag har mycket att jobba på i min handling, fortfarande. I torsdags drog tema Sillgo + Johanna & Mira till Dogorama för lite sväng- och slalomträning. Bingo börjar förstå "runt" och "sväng", fast jag använder mer handlig för sväng (hoppa och sväng tight efter hindret) än vad jag använder muntligt kommando. Rabalder fick springa i tunnlar och träna lite slalom. Koppelmetoden är finfin! Skönt om han får en säker slalom från början... Det underlättar!
Allt detta varvat med lite filtträning för den galna valpen. Mycket korv blev det.
 
Imorgon har vi Dogorama igen. Kanske får jag till en liten film till bloggen om vi tränar något som är värt att titta på.
 
Nu ska jag dyka ner i Paradisasken igen och försöka få till slutet på en resultatdiskussion. Sen kvällspromme, sen börjar uppsatsnattpasset. Om jag inte somnat vid 01 så kommer jag någ hålla på hela natten!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: