Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Nytt år och annat skoj

Kategori: Hundarnas matte

Hundarna har kommit hem efter nyårsfirande i Arvika med mina föräldrar. Rabalder hade saknat mig väldigt mycket, han har funnits tätt vid min sida sen han kom hem. Mysigt, men det blir lite svårt att städa bort allt julpynt med en närhetstörstande valp vid sin sida!
 
Lägenheten är så gott som färdigstädad. Så himla skönt att börja det nya året med en ren och fin lägenhet helt utan julsaker. Efter nyår blir jag alltid så himla deppad av att se tomtar och röda blockljus, så jag slänger ner allt i lådor och upp på vinden igen. På återseende!
 
Annars kommer dagen nog vara ganska lat. Jag är helt slut efter ett dygnslångt nyårsfirande med max tre timmars sömn. Imorgon sätter vi igång med uppsatsen igen. Det är bara lite korrigeringar kvar och sen hoppas vi att den är klar för opponering. Man får försöka vara glad, men jag känner mig ej redo för vuxenlivet. Dock har jag kommit till den svidande insikten att jag fyller 24 om en månad, så jag kommer snart inte undan med att vara barn längre. Ett led i att bli vuxen kommer vara att följa ett städschema för lägenheten, eftersom jag är helt fantastikst dålig på att städa. Ska försöka göra någon form av matsedel också, och kanske äta mat i alla fall tre gånger i veckan. Yoghurt och apelsiner räcker liksom inte som enda näringskällor. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: