Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Nionde molnet

Kategori: Hundarnas vardag

Åh, vad jag älskar mitt liv just nu. Uppsatsen går upp till opponering på onsdag och JAG HAR FÅTT JOBB! Enhetschefen från mitt sommarjobb ringde och gav mig typ omedelbar anställning. "Kom på måndag" sa hon. Min framtidsångest har äntligen lättat. Det finns i princip inga hinder för att jag kommer få mig socionomexamen i tid och jag kommer få jobba på ett ställe som jag känner till och trivs på. Dessutom vet jag att jag är bra på detta. Jag KAN detta! Och jag älskar det! Sen att det skulle komma att visa sig att det var just socialsekreterare jag ville bli, det var nog inget jag hade kunnat förutse. När jag sökte in till socionomutbildningen var det med ett förbehåll: Jag ska ej bli soc-tant! Men nu står jag här, lyckligare än lyckligast. 
 
Det enda som är lite trixigt nu, det är hur jag ska göra med hundarna. Hunddagis för båda vildarna skulle gå på 4000 i månaden, och det är lite väl saftigt kan jag känna. Ett alternativ är någon form av dogwalker, vilket jag också hoppas på. Jag har en person i åtanke som förhoppningsvis känner sig manad att promenera mina hundar en eller två gånger per dag. Sen har mamma bra arbetstider (och kommer få ännu bättre inom kort då hon kommer börja jobba helg = vara ledig fler veckodagar) och pappa brukar vara flexibel. Men jag har bestämt mig för att detta inte ska utgöra någon ångest för mig idag. Idag ska jag bara tillåta mig själv att vara glad. Och ikväll ska vi ut och fira med middag på restaurang! Och ett glas vin till matte! Pojkarna får väl inte följa med dock. Men de får nog en tur till SM Hundtjänst under eftermiddagen. Vi måste ju öva vidare med pall-stående!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: