Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Rabalder på Dogorama

Kategori: Agility

Idag hade träningsgänget dubbeltimme på Dogorama. Bingo har dock hoppat mycket på senaste tiden, så jag ville låta honom vila idag. Rabalder fick följa med, och han tränade tunnlar och slalom som vanligt. Var tvungen att få en film med hans slalom nu, så himla duktig! Vi har alltså tränat väldigt lite. Totalt tror jag att det är fem gånger eller något sånt. Så jag är stolt!
 
 
Till de vuxna hundarna ställde vi upp två banor. En med klass 2-svårighet och en som lutade mer åt klass 3. Fick dock korrigera lite så banan skulle få plats i lilla hallen!
 
Eftersom jag inte hade Bingo med fick jag prova att lotsa lilla Sigvard Jacobsson runt banan! Det var så himla kul att få testa en annan hund. Ovant men lärorikt! Tyckte Sigge var duktig som stod ut med mig och mitt virr. Ser på filmen att jag blir väldigt framåtlutad, men det är nog mest för att Sigge är så liten. Känns inte som han ser mig om jag står upprätt :)
 
 
Nu är nästa träning inplanerad till nyårsafton. Bingo och Rabalder ska följa med på middag hos mamma och pappas kompisar i Arvika och det känns bra att träna dem innan, så de är trötta och lugna när raketerna sätter igång. Bingo brukar ju tycka att det är lite jobbigt med alla smällar och blixtar...
 

Kommentarer

  • Lisa - Billy och Ivan säger:

    Jag är imponerad av både dig och Sigvard :D

    Svar: Han var jätterolig att hoppa med :) Fast väldigt konstigt att lotsa en sån liten en, känns ju inte som han ser händerna!
    Lovisa

    2014-01-01 | 17:37:56
    Bloggadress: http://billyochivan.blogg.se

Kommentera inlägget här: