Hundpalatset

I en värld där hundarna regerar

Välkommen eskimå

Kategori: Hundarnas matte

Jag köpte nya skor häromdagen, då jag insåg att jag aldrig i livet skulle överleva vintern med två hundar i någon av mina befintliga dojjor. Jag funderade länge och väl med högra krav på funktioner såsom värme, halkfrihet och komfort och kunde väl känna att det vore roligt att ha skor i vinterskoprisklassen som även går att använda när man vill känna sig åtminstone okej snygg. 
 
Efter vad som för min pappa måste ha känts som en evighet av skoprovande föll valet på dessa:
 
 
 
 
Och ja, jag älskar dem så mycket att jag bara vill gifta mig med dem. De har under våra dagar tillsammans varit med om ungefär samtliga vädervarianter som vår svenska vinter har att erbjuda; minusgrader, snöstorm, meterdjup nysnö, slask samt superslask. Och de är fantastiska, full pott på samtliga poster! Sköna att gå i - ej pjäxvarning. Lätta att dra av och på - ett måste när man har (typ) sjutton hundar springandes runt benen när det är dags för promenad. Varma - åh så varma. Jag går och myser i iskallt snöslaskväder och ut i höga drivor samt djupa diken utan att mina fötter har en aning om vad som pågår utanför denna barriär av ludd och läder. 
 
Som grädde på moset känner jag mig som världens gulligaste eskimå när jag har dem på mig. Det är en finfin känsla. 
 
Så om du letar efter en sko att bekvämt glida igenom denna gräsliga årstid i - köp Mukluk 16 från Timberland. Blir din för endast en mindre förmögenhet, but it's worth it!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: